aug 20 2018

Studere i Israel

Er du studerende, og har du lyst til en oplevelse du husker resten af livet? Så tag et semester eller i Israel. Herved et par småtips.

En advarsel: Israelere på kontor er ikke særligt hjælpsomme

En advarsel skal lyde inden du begynder. Israelere er utroligt svære at snakke med, især dem der sidder på kontor. Hvis du bliver behandlet uhøfligt i telefonen, hvis du ikke får svar på din email indenfor en måned, så er det helt almindeligt.

Skal man kunne tale hebræisk?

Nej, undervisningen på en række universiteter foregår på engelsk. Hvis du alligevel er interesseret i at lære hebræisk så tag på Ulpan (sprogskole).

Den israelske ambassade tilbyder hvert år forskellige muligheder for at søge legater og stipendier. Opslagene bliver lagt ud på hjemmesiden, så snart de er tilgængelige, og vi opfordrer alle studerende med interesse for Mellemøsten til at søge. Du kan løbende holde dig opdateret via hjemmesiden for at se, hvornår opslagene offentliggøres.

Danske legater

Dansk-israelsk studiefond til minde om Josef og Regine Nachemsohn

FashionForest-legatet er bl.a. et legat for studerende og forskere, som vil udføre et teoretisk projekt i uddannelsesregi, et praktisk projekt i arbejdsregi eller praktikophold, eller en kombination. Dette kunne eksempelvis være inden for det danske forsvar, sundhedssektoren eller den humanistiske eller kunsteriske sfære eller krydsninger eller sammensætninger af flere forskellige akademiske eller læringsmæssige segmenter og emner. FashionForest støtter gerne projekter, som indebærer ophold i Israel.

Se også de spændende muligheder på Study in Israel