sep 09 2015

Israelske brandmænd angribes i stigende grad i Øst Jerusalem

Foto: IDF

Den israelske avis Ynet fortæller, at israelske brændmænd i stigende grad angribes, når de udfører deres arbejde i Øst Jerusalem. De er blevet angrebet med sten og flasker af unge arabiske mænd, når de kommer for at slukke ildebrand og redde liv i Øst Jerusalem. I det sidste halve år, er det sket 100 gange!

Læs artiklen her: http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4698898,00.html

I den forbindelse udtaler næstformand i Dansk Zionistforbund, Jonatan Møller Sousa:

Der er palæstinensiske arabere fra Øst Jerusalem, der synes det er vigtigere at skade israelere end at se deres naboer bliver reddet fra brændende bygninger.

Det er vigtigt at forstå, at baggrunden for sådanne angreb er, at unge palæstinensere lærer at hade jøder. I skoler, i børnefjernsyn og derhjemme bliver palæstinensiske børn oplært i at hade jøder og i at Israel skal udslettes.

Hvis vi her i Danmark vil gøre en indsats for at få fred, og for at der kan komme et frit og selvstændigt Palæstina ved siden af Israel, så skal vi gå i dialog med de palæstinensiske myndigheder. Vi skal forklare, at det skaber had, når børn går i skoler, der er opkaldt efter navngivne terrorister og mordere. At der skaber had, når man i TV snakker om, hvor dejligt det bliver, når Tel Aviv og Haifa bliver palæstinensiske byer. Det er alt for svært at lave fred, når palæstinensiske børn dagligt får at vide at Israel ikke skal eksistere og at jøder skal hades.

Foto: IDF