jul 09 2014

Fathi El-Abed hylder Hamas

Hamas bruger menneskeskjold

8. juli 2014, en gruppe civile samler sig på taget af et hus tilhørende et ledende Hamas medlem efter Israels militær har ringet og varslet et kommende angreb. Kilde: IDF

Formanden for Dansk Palæstinensisk Venskabsforening, Fathi El-Abed hylder Hamas og deres terrorangreb på civile israelere.

På sin Facebook side skriver El-Abed:

”Palæstinenserne – særligt i Gaza – har valgt at tage kampen op mod den brutale og primitive besætter med en oprejst pande – trods de mange smerter og tab. ” og

” INGEN skal bebrejde de besatte, belejrede og forarmede palæstinensere – særligt i Gaza – at de har valgt at kæmpe en ulig kamp mod den mægtige fjende”.

Fathi El-Abed skriver videre i samme Facebook-indlæg ”Kan nogen forestille sig de rædselsfulde og kaotiske scener med børnefamilier der løber ud af deres hjem i Gazas snævre gyder indhyllet i røg og støv fra den skrækkelige bomberegn?!”

Max Meyer formand for Dansk Zionistforbund udtaler i den forbindelse:

”Hamas retter deres våben mod israelske skoler, busser og butikker for at myrde så mange civile israelere som muligt. Israel retter deres angreb mod militære mål mod affyringsramper og raketlagre. Israel ringer til palæstinensere, hvis huse er mål for angreb, med det formål for at advare om et forestående angreb, udelukkende for at forhindre at civile palæstinensere bliver dræbt”.

”Særligt groft bliver Fathi El-Abeds hyldest af Hamas, når man ser på, hvor skånselsløse Hamas er, ikke kun overfor israelere, men også overfor civile palæstinensere. Hamas affyrer deres raketter fra tætbefolket områder, hvor de også gemmer deres våbenlagre. Vi har sågar set at Hamas bruger civile palæstinensere inklusiv børn som levende menneskeskjold”.

”Dansk Palæstinensisk Venskabsforening hylder en terrororganisation, der målrettet forsøger at dræbe så mange israelere som muligt, og samtidig bringer deres egen befolkning i livsfare, og derefter udstiller tabene for at få resten af verden til at vende sig mod Israel”.

For yderligere kommentarer kontaktes næstformand i Dansk Zionistforbund, Jonatan Møller Sousa på 2821 4262.

Nedenfor har vi indsat kilder, der viser El-Abeds Facebook opdatering, samt kilder der viser Hamas bruge menneskeskjold og affyre raketter fra tætbefolket områder.

Jonatan Møller Sousa, næstformand
Dansk Zionistforbund
tlf: 28214262
email: jonatan@sousa.dk

Kilder:

Skærmbillede af Fathi El-Abeds facebook opdatering.

Artkel fra New York Times, “Israel Warns Gaza Targets by Phone and Leaflet”
“A further warning came as the occupants were leaving, he said in a telephone interview, when an Israeli drone apparently fired a flare at the roof of the three-story home. “Our neighbors came in to form a human shield,” he said, with some even going to the roof to try to prevent a bombing. Others were in the stairway when the house was bombed not long afterward.”

Artikel fra Berlingske
“Beboere oplyser ifølge Reuters, at der på taget af huset var mennesker forsamlet som en form or »levende skjold« i et forsøg på at afværge et angreb. Det israelske militær har endnu ikke kommenteret hændelsen.”

Samling af billeder fra Israel militær, der viser palæstinensere, der bliver brugt som levende menneskeskjold, samt affyring af raketter fra tætbefolket områder i Gaza.