Abbas bruger facebook til at opfordre til drab og vold mod Israel / Hvorfor er der nogen, som ønsker Israel nedlagt?

Siden Israel blev oprettet i 1948 har arabiske lande forsøgt at fjerne landet fra landkortet. Dagen efter Israel blev udråbt som stat angreb alle arabiske lande Israel, med det klare formål at udslette landet. I dag er det mest islamistiske terrororganisationer såsom Hamas eller Islamisk Jihad, der snakker om at udslette Israel.

Det er vigtigt at sætte sig grundigt ind i, hvorfor det er så almindeligt blandt palæstinensere, at ønske Israel fjernet fra landkortet. Israel var en gang regeret af araber og muslimer, og det er et sår på den nationale og religiøse stolthed, at landet nu tilhører Israel.

Samtidig bør man være opmærksom på, at jøder i den arabiske verden historisk set har været anset som undermennesker. Det gør såret i den arabiske stolthed endnu mere alvorligt, at jøder, som ikke anses for noget, kunne besejre de arabiske hære

I forhold til de arabiske lande er Israel forsvindende lille – og selv set i forhold til Levanten er det ikke særligt stort. Arab-League-Plus-Israel

Men araberne vil ikke have en jødisk stat i Levanten – man vil simpelthen ikke have, at jord overgår fra et muslimsk område til et område styret af vantro. Dette er baggrund for, at der også i dag er stærke krafter i den arabiske verden, og i det palæstinensiske samfund, der ønsker at fjerne Israel fra landkortet.

Posted in: Israels fjender