Abbas bruger facebook til at opfordre til drab og vold mod Israel / Hvad kan Danmark gøre for at skabe fred?

Det er ikke så meget Danmark kan gøre. Grunden til, at der ikke er fred, er at alt for mange palæstinensere ønsker at udslette Israel. Terrororganisationer såsom Hamas og Islamisk Jihad, der kæmper med vold for at udslette Israel, får støtte af halvdelen af palæstinenserne.

Danmark giver sammen med EU en masse penge til det palæstinensiske selvstyre. Det er penge der går til for eksempel skoler, hospitaler og til de statskontrolledere medier.

Desværre lærer børn og unge i palæstinensiske skoler, at hade jøder og at hade Israel. Deres skoler bliver opkaldt efter navngivne mordere og terrorister. Selv i børnefjernsyn lærer børnene at hade jøder. Fra Danmarks side, kunne der måske hjælpe, hvis vi sagde til det palæstinensiske selvstyre, at vi gerne vil blive ved med at give penge, men at skoler, der er opkaldt efter terrorister skal have et nyt navn. Eller at de skal lade være med at snakke om had og drab mod jøder i børnefjernsyn

Kilder:

Børnefjernsyn fra Gaza med en stor humlebi, der snakker med en lille pige om at dræbe alle jøder

Meningsmåling: Flertal af palæstinenserne støtter Islamisk Jihad og afviser at leve i fred med Israel

Meningsmåling: viser opbakning til Hamas på ca. 40 pct.

Posted in: Hvorfor er det ikke fred?